لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آموزش پخت کیک شیره انجیر

تقریبا بیشتر افراد از کیک ، به عنوان صبحانه یا میان وعده استفاده می نمایند. یکی از بهترین مواد مغذی که در پخت کیک موثر است و علاوه بر طعم خوبی که به آن می دهد ، باعث افزایش خواص آن می شود، شیره ی انجیر است. کیک شیره انجیر با وجود اینکه نوعی کیک ارزشمند محسوب می شود، هنوز شناخته نشده است و اکثر افراد طریقه ی پخت آن را نمی دانند.

اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله ، دستور یک کیک شیره انجیر را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای آموزش آن، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

مواد لازم برای پخت کیک شیره انجیر:

– ۲ لیوان آرد گندم

– ۶ قاشق غذاخوری شیره انجیر(جهت خرید شیره انجیر کلیک کنید)

– ۵ عدد گردو خورد شده

-۴ عدد تخم مرغ متوسط

-۱/۲ لیوان روغن مایع

– نصف کره کوچک

– ۱/۲ لیوان شیر

– بیکینگ پودر و وانیل هر کدام به اندازه سر قاشق مربا خوری

– نمک به اندازه سر قاشق مربا خوری

طرز تهیه کیک شیره انجیر:

۱) در مرحله ی اول کره و تخم مرغ را به دمای محیط برسانید.

۲) سپس نمک، آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و تاحد ممکن الک نمایید

۳) در این مرحله تخم مرغ را با وانیل توسط همزن مخلوط کنید تا مایعی کرم رنگ به دست آید. پس از آن کره و روغن مایع را به آن اضافه کرده و با دور تند همزن، هم بزنید تا مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

۴) در مرحله چهارم، شیر و شیره ی انجیر را به مایع به دست آمده اضافه کرده و با استفاده از همزن با دیگر مواد ترکیب کنید.

۵) در نهایت آرد ، بیکینگ پودر و نمک را که از قبل الک کرده اید، به مواد اضافه نموده و مخلوط نمایید. مواد به دست آمده را نیم الی یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت نماید.

در آخر قالب کیک را توسط مقدار کمی روغن چرب نمایید. مواد را داخل قالب ریخته و در فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۵۰ دقیقه قرار دهید. همچنین می توانید برای پخت این کیک، از کیک پز هم استفاده کنید.

کلام آخر:

کیک شیره انجیر، یکی از خوشمزه ترین کیک هایی به شمار می رود که علاوه بر طعم دلپذیری که دارد، سرشار از خواص زیادی است.

قصد ما از تهیه ی مقاله فوق، آموزش کیک شیره ی انجیر بوده است که امیدواریم با تهیه آن، طعم دلپذیر کیک شیره انجیر را تجربه کنید و مورد استقبال شما عزیزان قرار بگیرد.

خواهشمندیم نظرات وپیشنهادات خودرا در زمینه ی مقالات سایت رازقی دراخیتار ما قرار دهید تا با استفاده از آن، کیفیت مقالات منتشر شده از این وبسایت را بالا ببریم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله با مصرف ارده بارداری آسان را تجربه کنید دیدن فرمایید.

تعداد نظرات : 0