لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص شگفت انگیز عرق کاسنی(قسمت اول)

کاسنی، نوعی گیاه با گل های آبی است که از بهترین نوع عرقیات گیاهی محسوب میشود. این گیاه ارزشمند در فصل بهار رشد می نماید و هوای مرطوب تاثیر زیادی در افزایش رشد آن دارد. برگ گیاه کاسنی از ویتامین های زیادی همچون ویتامینC برخوردار است که مصرف آن موجب درمان بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C می شود. یکی از مهمترین کاربرد های گیاه کاسنی، عصاره ی آن است. عرق یا عصاره گیاه کاسنی در زمینه های مختلف همچون شربت، مورد مصرف عموم قرار میگیرد؛ زیرا ارزش آن چند برابر گیاه کاسنی است. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه خواص عرق کاسنی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

املاح مفید در عصاره کاسنی:

شربت عرق کاسنی سرشار از ویتامین های گروه A, B6 ,C , E, K می باشد. همچنین این عصاره ی گیاهی از عناصر مفیدی همچون روی ، منیزیم ، منگنز ، کلسیم ، فولیک اسید، آهن و پتاسیم برخوردار است که وجود آن ها در بدن، امری ضروری می باشد.

3خواص عرق کاسنی برای بدن:

عرق کاسنی از خواص بالایی برخوردار است که در قسمت پایین به برخی از آن ها اشاره شده است:

تاثیر عصاره کاسنی در کاهش تب بالا:

جالب است بدانید عصاره کاسنی نوعی مسکن برای درمان تب می باشد؛ زیرا عرق این گیاه داروئی، تاثیرات مثبتی برای کبد دارد. همچنین موجب دفع کیسه صفرا شده و زردی بدن را از بین می برد. از این رو بار کبد را سبک کرده و تب بدن را کاهش می دهد.

— تاثیر عرق کاسنی برای کبد:

یکی از مهمترین خواص ارزشمند عرق کاسنی، حفاظت آن از کبد است. مصرف این عرق گیاهی در تسکین و بهبود بیماری های کبدی موثر واقع شده است. همچنین بیماری های کبدی و کثیف بودن آن، موجب ایجاد جوش، لک و مشکلات پوستی می شود. عرق کاسنی نقش موثری برای پاک شدن کبد در برابر خون آلوده وکثیف شده دارد و باعث شفافیت آن می شود. از این رو مصرف کاسنی برای کسانی که از مشکلات پوستی رنج می برند، اکیدا توصیه می گردد. همچنین شست و شوی صورت با عرق کاسنی یا مصرف شربت کاسنی و شاه تره، نوعی داروی شفابخش برای مشکلات کبدی و پوستی است.

– تاثیر عرق کاسنی برای کاهش وزن:

عرق گیاه کاسنی سرشار از فیبر طبیعی است. از آنجایی که فیبر موجب کاهش وزن و چربی سوزی می شود، استفاده از عرق کاسنی نوعی مکمل برای کاهش وزن می باشد. همچنین مصرف این عرق گیاهی به صورت روزانه، نقش موثری در تحریک کردن روده ورفع یبوست دارد.

بهتر است بدانید عرق گیاهی کانسی، از نقش موثری برای خون سازی برخوردار می باشد. همچنین مصرف آن موجب درمان التهاب و آفت های دهان براثر مصرف گرمی زیاد یا کمبود مواد املاحی بدن می شود. عرق کاسنی نوعی تسکین دهنده برای سرفه های خشک می باشد.(جهت خرید عرقیات گیاهی کلیک کنید)

کلام آخر:

عرق کاسنی سرشار از خواص ارزشمندی است که نه تنها برای درمان اغلب بیماری ها موثر واقع شده، بلکه نقش موثری برای تامین نیاز های پوست و مو دارد. البته لازم به ذکر است که این مقاله همین جا به اتمام نمی رسد و در مقالات بعدی به ادامه آن خواهیم پرداخت. امیدواریم که با مطالعه ی این مقاله در مورد خواص درمانی عرق کاسنی، اطلاعات مناسبی کسب کرده باشید.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه مقالات وبسایت رازقی در اختیار ما قرار دهید تا با توجه به آن ها، سطح کیفیت مقالات بعدی را افزایش دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله درمان افسردگی با مصرف ارده و شیره انگور دیدن کنید.

تعداد نظرات : 0