لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

راهکارهای تشخیص شیره خرما اصل

شیره ، جزو پرطرفدار ترین نوع خوراکی هایی هستند که علاوه بر طعم خوب، از خواص داروئی فوق العاده ای نیز برخوردارند. همچنین مصرف این شیره ها برای تمامی افراد با مزاج های متفاوتی توصیه می شود. چراکه دارای خواص انرژی زا بسیاری هستند. شیره خرما ، یکی از بهترین و مغذی ترین انواع شیره های گیاهی می باشد که همانند دیگر شیره ها، علاوه بر مزه و طعم خوب، برای درمان برخی از بیماری ها نظیر کم خونی تاثیر بسزایی دارد.
اما متاسفانه امروزه، برخی از تولید کنندگان در هنگام تولید این شیره های گیاهی، از مواد بی کیفیت و نامرغوب استفاده می کنند. از این رو اکثر افراد که از تجربه کافی در این زمینه برخوردار نیستند درهنگام خرید شیره خرما نوع تقلبی آن را خریداری می کنند. در چنین صورتی شیره خریداری شده نه تنها خواصی ندارد بلکه ممکن است عوارض متعددی برای بدن داشته باشد.(جهت خرید شیره خرما کلیک کنید)
ما از انتشار این مقاله قصد داریم، به روش های تشخیص شیره خرما اصل از نوع تقلبی آن بپردازیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

روش های تشخیص شیره خرما اصل از نوع تقلبی آن

1-  رنگ

برای تولید شیره ی خرما از خرماهای متفاوتی استفاده می شود. از این رو رنگ آن براساس نوع خرما تغییر می کند اما به طور کلی شیره خرمای اصل، رنگ تیره ای دارد و علاوه بر این باید شفاف باشد.

2-  غلظت

یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن شیره ی خرما، غلظت آن است. شیره اصل نه باید خیلی رقیق و نه خیلی غلیظ باشد.

3- طعم

طعم شیره خرما اصل شیرین است. به گونه ای که اگر شیره را به تنهایی مصرف کنید، شیرینی زیاد آن را احساس می کنید.

4- ته نشینی

درصورت استفاده نکردن از شیره خرما، به سرعت ته نشین می شود درصورتی که شیره تقلبی این چنین نیست. از این رو باید متوجه شوید که این شیره، اصل است یا تقلبی.

5- شکرک

شیره های خرمای تقلبی و بی کیفیت پس از مدت زمان کوتاهی شکرک می زنند؛ زیرا برای ماندگاری بیشتر آنها، از مواد نگهدارنده استفاده می کنند. از این رو پس از گذشت مدتی نگهداری، دچار شکرک شده و بی کیفیتی و نامرغوب بودن خود را اثبات می کنند.

کلام آخر
خرما و شیره خرما سرشار از خواص بی نظیر و فوق العاده ای می باشند و مصرف آن به تمامی افراد و در همه سنین مختلف توصیه می شود. اما به شرطی که در هنگام خرید شیره خرما به اصل یا تقلبی بودن ان بسیار توجه کنید.
هدف ما از تهیه این مقاله، قراردادن اطلاعاتی در زمینه تشخیص شیره خرما اصل برای شما همراهان عزیز بود تا با مطالعه ی آن بتوانید شیره اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص داده و خریداری نمایید.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی خدمات و مقالات ارائه شده در وب سایت رازقی در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، بتوانیم مطالب با ارزش تری را خدمت شما عزیزان قرار دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله راهکارهای تشخیص شیره انگور اصلی از تقلبی دیدن کنید.

تعداد نظرات : 0