لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز تهیه دسر ارده ای حمص

ارده کنجدی، حاوی مواد معدنی زیادی همچون انواع ویتامین ها، عناصر مفید و… می باشد؛ از این رو مصرف آن، سرشار از خواص ارزشمندی برای بدن می باشد. اما متاسفانه برخی افراد به دلیل اینکه ارده طعم زمختی دارد، مورد پسند آن ها واقع نشده و با چشم پوشی از خواص ارزشمند این محصول کنجدی، از خوردن آن اجتناب می نمایند. پیشنهاد میشود به منظور ایجاد تنوع در طعم ارده کنجدی، از آن در انواع غذاها و دسر های متفات استفاده نمائید. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، آموزش یک دسر متفاوت با ارده ی کنجدی را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه و فراگیری این آموزش، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

مواد لازم جهت تهیه ی دسر حمص:

• یک عدد لیمو ترش

• 1 عدد حبه سیر

• 3 قاشق غذا خوری روغن کنجد

• به اندازه سرقاشق مربا خوری فلفل، نمک و زیره

• 300گرم نخود

مراحل تهیه ی درسر حمص:

1) ابتدا نخود هارا از 12 ساعت قبل، در آب ریخته و هر چند ساعت یکبار، آب آن را عوض کنید.

2) سپس درون ظرفی مناسب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب آن ها، به نقطه ی جوش برسد.

3) در مرحله ی بعد، پوست نخود ها را جدا کنید.

4) ارده کنجدی را به همراه آب لیمو ترش ترکیب نموده و به خوبی با همزن مخلوط کنید تا مایعی کرم رنگ و یکنواخت حاصل گردد.(جهت خرید اینترنتی ارده کلیک کنید)

5) روغن کنجد را به همراه ادویه ها مخلوط نمائید و به ترکیب ارده لیمو ترش اضافه کنید.

6) در این مرحله نخود هارا به وسیله ی گوشکوب برقی یا دستی له کنید تا به اندازه ی خمیر، نرم و کی دست شود.

7) در مرحله ی آخر نخود های له شده یا به مایع ترکیبی بیفزائید و به خوبی با همزن مخلوط کنید تا مایعی یک دست حاصل گردد.

8) اکنون دسر حمص شما آماده ی سرو می باشد.

کلام آخر:

بهتر است از دسر حمص، به عنوان نوعی میان وعده در ظهر یا عصر مورد مصرف قرار دهید تا از خواص معجزه آسای آن، برخوردار شوید. البته بهتر است به منظور افزایش خواص ارزشمند این دسر متفاوت، از ارده کنجدی اصل و مرغوب استفاده نمائید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی آموزش یک دسر متفاوت با ارده کنجدی، در اختیار شما بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن ، آموزش دسر حمص را فرا گرفته باشید و از طعم بی نظیر این دسر متفاوت تجربه نمائید. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت رازقی در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر، ارائه نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با شیره انگور سفید و خواص آن دیدن کنید.

تعداد نظرات : 0