لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص جادویی گلاب در جوانسازی پوست صورت + آموزش استفاده از آن

گلاب یکی از معروف ترین و گرانترین نوع عرقیات گیاهی می باشد که آن را از گل سرخ یا گل محمدی تهیه و تولید می نمایند. عرق گلاب سرشار از خواص بی نظیرست و در طب سنتی از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

گفته شده که حضرت محمد (ص) از عطر گل سرخ استفاده می نمودند به همین دلیل به این گل گل محمدی نیز گفته می شود. گلاب اصل باید شفاف، روشن، بدون رسوب و دارای بوی خوشایند گل محمدی باشد. از مهم ترین شاخص های اصل بودن گلاب، طعم سنگین و مایل به تلخی آن است.

در ادامه این مقاله قصد داریم به خواص عرقیات گیاهی همچون گلاب در جوانسازی پوست صورت و آموزش استفاده از آن بپردازیم؛ تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.(جهت خرید عرقیات گیاهی کلیک کنید.)

۱- خواص گلاب در جوان سازی پوست صورت

گلاب ماده طبیعیست که استفاده از آن موجب پاکسازی صورت از هرگونه آلودگی خواهد شد. همچنین رادیکال های آزاد را حذف و به کاهش چین و چروک های پوست کمک کرده و در نهایت موجب جوانسازی صورت می شود.

نحوه استفاده

۳ قاشق غذاخوری گلاب را با ۴ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و پوست صورت و گردن را با آن ماساژ دهید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه، با آب سرد پوست خود را شستشو دهید. استفاده از این ماسک علاوه بر جوان سازی، موجب روشن تر شدن پوست نیز می شود.

۲- خواص گلاب در درمان آکنه و جوش صورت

زمانی که از صابون و پاک کننده های صورت بیش از حد استفاده شود پوست تعادل خود را از دست داده و این امر موجب رشد باکتری ها و ایجاد آکنه و جوش های صورت می شود.

گلاب از خاصیت ضدباکتریایی و ضد التهابی برخوردار است و استفاده از آن موجب از بین رفتن باکتری های پوست و کاهش چربی در بافت های پوست می شود. بنابراین میتوان از آن به عنوان راه حلی برای درمان آکنه، جوش و جای جوش های صورت نام برد.

روش های استفاده

۱ قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه و ۱ قاشق چایخوری گلاب را با یکدیگر مخلوط و به مدت ۱۵ دقیقه پوست صورت را با آن ماساژ دهید. سپس با آب سرد به خوبی پوست صورت را شستشو دهید.

نصف فنجان گلاب و ۱ قاشق چایخوری زعفران دم کرده را بایکدیگر ترکیب کرده، سپس به مدت ۵ دقیقه پوست صورت را با آن ماساژ داده و با آب سرد بشویید.

۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و ۱ قاشق غذاخوری گلاب را مخلوط و بر روی پوست صورت بمالید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه پوست صورت را با آب سرد بشویید.

۳- خواص گلاب در درمان اگزما و پسوریازیس

برخی از افراد دچار بیماری های پوستی نظیر اگزما می باشند و از آن بسیار رنج می برند. گلاب حاوی خواص ضد التهابی قوی می باشد که در درمان چنین بیماریهایی بسیار مفید و موثر است.

کلام آخر

در این مقاله به برخی از خواص عرقیات گیاهی نظیر گلاب برای پوست صورت و نحوه استفاده از آن پرداختیم.

خواهشمندیم ما را از نظرات و پیشنهادات خود درباره تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت رازقی مطلع نمایید تا بتوانیم براساس آنها خدمات بهتر و ارزشمندتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله ارده و شیره خرما، صبحانه ای مقوی و خوشمزه دیدن کنید.

تعداد نظرات : 0