لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

طرز تهیه شیره انجیر خانگی

یکی از بهترین شیره های گیاهی که از خواص درمانی بالایی برخوردار می باشد، شیره انجیر است. این شیره گیاهی سرشار از ویتامین های لازم برای بدن می باشد ویتامین هایی همچون A , B ,C که مصرف آن موجب تامین مواد مورد نیاز بدن همچون کلسیم ، آهن ، فسفر و… می شود. همچنین شیره ی انجیر، از خواص درمانی بالایی برخوردار است و برای درمان اغلب بیماری ها داروئی شفابخش محسوب می گردد. اما متاسفانه امروزه به دلیل افزایش قیمت ها، از مواد تقلبی در تهیه ی این شیره ی گیاهی استفاده می کنند که نه تنها برای بدن مفید نیست بلکه از عوارض بالایی برخوردار بوده و مصرف آن مضر نیز می باشد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله ، به طرز تهیه شیره انجیر طبیعی برای شما عزیزان بپردازیم. پس برای آموزش این شیره ی مقوی، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

مراحل پخت شیره انجیر طبیعی:

۱) ابتدا انجیرهای تازه را خوب بشوئید و بگذارید تا خشک شود. سپس درون ظرف مناسبی ریخته و دو برابر مقدار انجیر ها، آب جوش بریزید.

۲) پس از ریختن آب جوش روی انجیر ها، ظرفتان را روی حرارت کم قراردهید و صبر کنید تا انجیر ها له شوند.

۳) در این مرحله، پس از له شدن انجیرها، چند لحظه منتظر بمانید تا سرد شوند.

۴) انجیر های له شده را داخل آبکش ریخته و زیر آن ظرف مناسبی قراردهید تا شیره ی انجیر ها داخل آن بریزد .سپس توسط وسیله ای دیگر به انجیر ها فشار وارد کنید تا تمومی شیره ها گرفته شود. (دقت کنید که خود انجیر و دانه های آن از آبکش رد نشوند)

جهت خرید شیره انجیر کلیک کنید

۵) در مرحله ی آخر، ظرف شیره را روی شعله ی گاز قرار دهید تا کمی بجوشد و به غلظت لازم دست پیدا کند. پس از آن هنگامی که شیره در حال به جوش آمدن است ، مرتب آن را هم بزنید تا ته نگیرد. در نهایت شیره را یکبار دیگر از صافی رد کنید تا شیره ای شفاف به دست آورید. (دقت نمایید که شیره غلظت کافی را به دست آورد؛زیرا اگر کم جوش بخورد و غلظت آن کم باشد، شیره کپک میزند)

کلام آخر:

شیره انجیر از خواص بالایی برخوردار است و مصرف آن برای تمامی افراد در هرسنی توصیه می شود. همچنین مصرف این شیره گیاهی در وعده صبحانه، باعث نشاط فرد در طول روز شده و انرژی لازم بدن را تامین می کند.

اما تقریبا بیشتر افراد شاغل هستند و زمان برای تهیه ی این شیره گیاهی ندارند. پیشنهاد ما برای اینگونه افراد این است که با خرید اینترنتی وب سایت رازقی، از یک شیره ی طبیعی مفید برخوردار شوند. قصد ما از تهیه ی مقاله فوق، آموزش پخت شیره ی انجیر بود. امیدواریم با مطالعه ی و عمل کردن به دستور پخت آن از یک شیره ی طبیعی با طعم خوب برخوردار شوید.

خواهشمندیم نظرات وپیشنهادات خودرا در زمینه مقالات وب سایت رازقی در اختیار ما قرار دهید تا با پرداختن به آن ها، مقالات را طبق خواسته ی شما ارائه دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با خواص عرق کاسنی(قسمت دوم) دیدن کنید.

تعداد نظرات : 0