لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

مصرف شیره انگور با چه موادی مفید است و چه خواصی دارد؟

شیره انگور یا دوشاب یکی از مواد غذایی خوشمزه، مقوی و سرشار از انرژی است که از خواص آن می توانید به شکل های گوناگون بهره مند شوید.(جهت خرید شیره انگور کلیک کنید)

به افرادی که بدن آنها بر اثر عمل جراحی یا بیماری ضعیف شده است توصیه می شود از این ماده غذایی استفاده کنند. همچنین مصرف آن به مادران شیرده توصیه می شود چرا که استفاده از آن باعث غلیظ شدن شیر آنها می شود.

در ادامه این مقاله قصد داریم به برخی دیگر از فواید شیره انگور بپردازیم همچنین نحوه مصرف آن را توضیح خواهیم داد ،

بنابراین تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

 شربت شیره انگور:

شیره انگور برای بدن بسیار مقوی و دارای فواید بسیاریست و افرادی که دچار ضعف عمومی هستند می توانند شیره انگور را بصورت شربت میل نمایند. برای تهیه کردن شربت شیره انگور کافی است ابتدا مقداری از شیره، درون آب ولرم حل شود سپس مقداری زعفران و گلاب یا عرق بیدمشک به آن اضافه کنید و آن را در یخچال بگذارید تا کمی خنک شود. اکنون شربت شما آماده است نوش جان!

 پخت برخی غذاها با شیره انگور یا شیربرنج با شیره انگور

شیره انگور یک ماه غذایی خونساز است و به افرادی که دچار بیماری کم خونی هستند توصیه می شود حتما از آن استفاده نمایند.

از این رو چنین افرادی می توانند در پختن برخی از غذاها نظیر شیربرنج، حلوا، کیک و … شیره انگور را جایگزین شکر کنند تا بتوانند از خواص آن بهره مند شوند.

 ارده با شیره انگور

از دیگر خواص شیره انگور می توان به افزایش حجم عظلات و در نتیجه افزایش حجم بدن اشاره کرد به همین دلیل مصرف آن به افرادی که مشغول به انجام کارهای سنگین هستند نظیر ورزشکاران، بسیار توصیه می شود. زیرا علاوه بر مقوی بودن باعث افزایش حجم عظلات آنها می شود.

این افراد می توانند ارده و شیره انگور را با یکدیگر و به میزان مساوی مخلوط نمایند و در وعده غذایی صبحانه میل نمایند.(برای خرید ارده ممتاز رازقی کلیک کنید)

نکته: میزان مخلوط کردن این دو ماده غذایی بستگی به نوع ذائقه افراد دارد.

 سرکه با شیره انگور

درمان گرفتگی مجاری بدن از دیگر خواص شیره انگور است بنابراین مصرف آن باعث جلوگیری از انسداد مجاری کبد می شود.

از این رو به افراد توصیه می شود شیره انگور را همراه با سرکه میل کنند. برای تهیه آن کافی است سرکه انگور خانگی را با شیره به نسبت ۱۰ به ۱ مخلوط کرده و با یکدیگر به میزان ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس آن را با کمی آب مخلوط نمایید و نوش جان کنید.

جالب است بدانید در منابع دینی از سرکه و شیره انگور به عنوان نوشابه امیرالمومنین(ع) یاد شده است.

نکته: نسبت ۱۰ به ۱ یعنی میزان استفاده از شیره انگور ۱۰ برابر بیشتر از میزان سرکه باشد.

 مخلوط آب با شیره انگور

از دیگر خواص شیره انگور می توان به اثر ضدالتهابی و نرم کنندگی ناحیه حلق اشاره کرد. بنابراین به افرادی که دچار التهاب حلق می شوند و به دنبال آن سرفه می کنند مخصوصا در فصل های سرد سال، مصرف آن بسیار توصیه می شود.

این افراد می توانند از قرقره مخلوط شیره انگور با آب استفاده نمایند.

کلام اخر

در این مقاله به خواص و نحوه مصرف کردن شیره انگور پرداختیم و توصیه می کنیم که حتما از این ماده غذایی بسیار خوشمزه و مقوی در تمام سنین استفاده نمایید.

دریافت نظرات و پیشنهادات شما همراهان عزیز در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت razeghico.com باعث افتخار ما بوده و ما را در ارائه خدمت رسانی بهتر به شما سروران گرامی یاری می کند.

پیشنهاد میکنم از مقاله خواص جادویی انجیر و شیره انجیر برای سلامت بدن دیدن فرمایید.

تعداد نظرات : 0