لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با خواص عرق نعنا برای نوزادان

عرق نعناع، یکی از عرقیات ناب دنیا محسوب می شود که از خواص بی نظیری برخوردار است. این عرق گیاهی در زمینه های مختلفی کاربرد دارد و برای درمان اغلب بیماری های گوارشی، نوعی داروی شفابخش محسوب می گردد. جالب است بدانید تقریبا نیمی از افراد در سنین مختلف برای درمان معده درد و تسکین دادن به دردهای ناشی از آن، عرق گیاهی را به صورت مداوم مورد مصرف قرار می دهند؛ زیرا عرق نعناع نقش مهمی در زمینه ی تامین آرامش معده، رفع سوزش و دفع گازهای موجود در آن، ایفا می نماید. یکی از مهمترین خواص عرق نعناع، مفید واقع شدن آن برای نوزادان است که در ادامه به توضیحات آن خواهیم پرداخت. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی خواص بی نظیر عرق نعناع برای نوزادان بپردازیم؛ پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

خواص بی نظیر عرق نعناع:

بهتر است بدانید در برگ های گیاه نعناع، نوعی ماده به نام متانول وجود دارد. این ماده برای بهبود و تقویت عملکرد صفرای نوزاد و دستگاه گوارش آن موثر واقع شده است. همچنین متانول تاثیر بسزایی در دفع گاز های معده، رفع نفخ و قلنج، تحریک روده ها برای عملکرد بهتر و… می گردد. بنابراین مصرف عرق گیاهی نعناع برای اغلب افراد به ویژه نوزادان توصیه می گردد.

مهترین خواص عرق نعناع برای نوزاد:

عرق گیاهی نعناع از خواص بی نظیری برای نوزادان برخوردار است که درادامه، به دو مورد از مهمترین آن ها اشاره شده است:

• درمان اختلالات معده ای نوزاد با عرق نعناع:

لازم است بدانید اغلب دل درد های نوزادان به دلیل تجمع گاز معده است که ممکن است در صورتی که برای درمان و دفع آن اقدامی نشود، جان نوزاد را به خطر بیندازد. اغلب پزشکان داروهایی برای درمان نفخ و دفع گاز معده نوزاد تجویز می نمایند که ممکن است در محدوده زمان کوتاهی موثر واقع شود و پس از گذر چند روز، به حالت اولیه باز گردد. همچنین لازم است بدانید هرچه نوزادان کمتر داروهای شیمیایی مورد مصرف قرار دهند، برای حفظ سلامتیشان بهتر است. بنابراین بهتر است عرق نعناع را انتخاب کنید تا علاوه بر درمان اختلالات معده ی نوزاد، از سلامتی او نیز مراقبت نمائید. مصرف یک الی دو قطره عرق نعنا برای کودک، میتواند موجب تسکین اختلالات معده ی آن ها شود و گاز های مضر جمع شده در معده آن را دفع نماید. البته لازم به ذکر است بهتر است برای درمان اختلالات معده ی نوزاد خود در کنار مصرف عرق نعناع، از ماساژ دادن و حمام آب گرم هم کمک بگیرید.(جهت خريد اينترنتي عرقيات گياهي ديدن كنيد)

• درمان سندروم روده تحریک پذیر نوزاد با عرق نعناع

یکی از اختلالات روده ها که بر اثر عوامل مختلفی همچون عفونت شکل می گیرد، سندروم روده تحریک پذیر است. از علائم بارز این نوع اختلال می توان به نفخ معده، گاز روده یا معده، درد در ناحیه شکم و… اشاره کرد. مصرف عرق نعناع توسط نوزاد، میتواند تا حد ممکن برای درمان این اختلالال موثر واقع شود؛ به طوری که هنگام مصرف این عصاره ی گیاهی، تحرک روده ها افزایش پیدا کرده و موجب دفع گاز های مضر می گردد. همچنین نفخ معده را کاهش داده و درد های ناشی از آن را تسکین می دهد.

۲ نکته ی مهم برای مصرف عرق نعناع توسط نوزاد:

* الزامیست قبل از مورد مصرف قرار دادن عرق نعناع توسط نوزاد، با پزشک مربوطه مشورت نمائید؛ زیرا ماده متانول موجود در این عرق گیاهی، در برخی مواقع دچار خفگی نوزاد می گردد. همچنین ممکن است این عرق گیاهی به دلیل املاح فراوانی که دارد، برای نوزاد شما مناسب نبوده و نوعی ماده ی خطرآفرین برای او محسوب شود.

* از برخورد عرق نعناع به پوست نوزاد خود اجتناب نمائید.

کلام آخر:

عرق گیاهی نعناع از خواص زیادی برای افراد در سنین متفاوت برخوردار است؛ اما مشورت با پزشک به منظور مصرف هر فرد به ویژه نوزادان، امری ضروریست. بهتر است برای برخورداری از خواص ارزشمند این نوع عرق گیاهی، نوع مرغوب و اعلا آن را تهیه نمائید. فروشگاه های معتبر در سراسرکشور، میتوانند در این زمینه موثر واقع شوند. همچنین میتوانید برای خرید آسان و مطمئن، از خرید اینترنتی وبسایت های معتبر همچون رازقی، استفاده نمائید تا از عرق گیاهی اعلا و ارگانیک بهره مند شوید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی ذکر خواص عرق نعناع برای نوزادان بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن ها اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت رازقی، به منظور ارائه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر در اختیار ما قرار دهید.

• توجه کنید در صورتی که عرق نعناع بسیار خالص، بر روی پوست نوزادان ریخته شود، برای کودک خطرناک خواهد بود. پس بهتر است از مالیدن این عرق بر روی صورت و قسمت‌های دیگر پوست خودداری کنید.

آشنایی با 5 خواص معجزه انگیز ارده و شیره خرما(قسمت دوم) دیدن کنید.

تعداد نظرات : 0