لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با روش تولید شیره خرما

یکی از شیره های گیاهی که علاوه بر طعم خوب، سرشار از خواص ارزشمند برای بدن است، شیره خرما می باشد. این شیره گیاهی از املاح فراوانی برخوردار است که هرکدام، نقش مفیدی را برای بدن ایفا می نمایند. شیره خرما در روش های متفاوتی تولید می شود. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه روش های تولید شیره خرما برای شما عزیزان بیان کنیم. بنابراین برای دستیا بی به این اطلاعات، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روش های تولید شیره خرما

۱) تولید شیره خرما به روش گرم:

برای تولید شیره ی خرما به روش گرم، خرما ها را در قابلمه های بزرگ ریخته و به همان اندازه به آن ها آب اضافه می نمایند. در مرحله ی بعد ترکیب آب و خرما را روی حرارت قرار داده تا شیره ی خرما گرفته شود. سپس چند لحظه صبر می کنند تا در اثر حرارت، شیره ی خرما ها به غلظت مورد نظر برسد. در آخر شیره را از صافی رد می نمایند تا تفاله های خرما را از آن جدا کرده و شیره ای شفاف به دست آورند.

۲) تولید شیره خرما به روش سرد:

برای تولید شیره خرما به روش سرد، خرما ها را در حوض های کوچک سیمانی که ارتفاع آن ها با سطح زمین حدود ۵/۱ متر می باشد و مخصوص عمل شیره گیری است ، می ریزند. سپس خرماهای موجود در این حوض ها، براثر فشاری که به آن ها وارد می شود، از حفره ای که در ته حوض موجود است خارج می شوند. به شیره ی به دست آمده از این روش، شیره خرمای طبیعی می گویند. در زبان های محلی به این حوض های سیمانی که برای تولید شیره طبیعی خرما استفاده می شود، مدبسه می گویند.(جهت خرید شیره خرما کلیک کنید)

۳) تولید شیره خرما به روش حصیر:

در شهر های مناطق جنوب کشور همچون شهر میناب، حصیرهایی از برگ نخل خرما تولید می کنند. از این رو برای تولید شیره خرما به جای استفاده از روش اول و دوم، خرما ها را در این حصیر های ساخته شده ریخته و به آن ها فشار وارد می نماید. در این صورت شیره خرما ها بر اثر فشار وارد شده، از حفره های حصیر بیرون آمده و در ظرف زیر آن ها ریخته می شود.

کلام آخر:

شیره خرما نوعی شیره ی گیاهی است که می توان به راحتی در منزل تهیه کرد. اما متاسفانه امروزه تقریبا نیمی از بانوان و آقایان شاغل بوده و فرصت تهیه ی این شیره ی پر خاصیت را ندارند. پیشنهاد ما برای شما جهت برخورداری از یک شیره ی طبیعی و پرخاصیت، استفاده از خرید اینترنتی از وبسایت رازقی است. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، اطلاعاتی در زمینه روش های تولید خرما بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن اطلاعات مفیدی به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه وبسایت مقالات رازقی در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن، سطح کیفیت مقالات بعدی را افزایش دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله معجون معجزه آسای سه شیره(قسمت اول) دیدن کنید.

تعداد نظرات : 0