لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با عرقیات گیاهی مفید در دوران بارداری

تمامی عرقیات گیاهی، از فواید بسیار بالایی برخوردار هستند و هرکدام از آنها دارای خواص منحصر به فردی می باشند. اما مصرف برخی از این عرقیجات نه تنها برای بدن و سلامتی بعضی از افراد مفید نیست، بلکه مضر هم هست.

همانطور که می دانید دوران بارداری یکی از حساس ترین دوران برای بانوان می باشد به همین منظور نیاز است در مصرف مواد غذایی ها و عرقیات گیاهی بسیار دقت شود تا خدایی نکرده در این دوران برای مادر و یا جنین مشکلی رخ ندهد.

اکنون در این مقاله برای کمک به بانوان باردار عزیز قصد داریم به معرفی برخی از عرقیات گیاهی مفید برای بدن مادر و جنین بپردازیم، پس از همراهی کردن ما تا انتهای این مقاله غافل نشوید.(جهت خرید عرقیات گیاهی کلیک کنید)

مصرف کدام یک از عرقیات گیاهی برای دوران بارداری مفید و ضرروری است؟!

1. عرق گیاهی خارشتر در دوران بارداری

عرق گیاهی خارشتر یکی از مفیدترین عرقیات گیاهی برای دوران بارداری می باشد. مصرف این نوع عرق گیاهی موجب دفع سنگ ها می شود. همچنین علاوه بر ضدعفونی کردن مجاری ادرار موجب درمان عفونت مثانه و کلیه نیز می شود. همچنین شما عزیزان برای کاهش ورم های ناشی از دوران بارداری خود نیز می توانید از این نوع عرق استفاده نمایید.

2. عرق گیاهی بهار نارنج در دوران بارداری

عرق گیاهی بهارنارنج مناسب برای بانوان بارداری است که در این دوران از درد میگرن رنج می برند و به دلیل وضعیتی که دارند نمی توانند از داروهای شیمیایی استفاده کنند، همچنین علاوه بر مادران باردار دیگر افراد نیز می توانند برای درمان میگرن این نوع عرق را نیز مصرف کنند. به این منظور نیاز است یک سوم لیوان عرق بهار نارنج را با مقدار بسیار کمی عسل مخلوط کرده و میل نمایند. همچنین درمانگری برای بیخوابی های شبانه در دوران بارداری مناسب است.

3. عرق گیاهی خارخاسک در بارداری

عرق خارخاسک یکی از مهمترین و پرخاصیت ترین انواع عرقیات گیاهی می باشد که مصرف آن در دوران بارداری بسیار توصیه می شود. مصرف این نوع عرق موجب تصفیه خون می شود و از ایجاد حساسیت های پوستی در دوران بارداری جلوگیری می کند. مادرانی که دردوران بارداری دچار سرماخوردگی می شوند، می توانند از عرق خارخاسک به عنوان داروی سرماخوردگی استفاده نمایند. سنگ کلیه و سنگ مثانه از جمله بیماری هایی هستند که ممکن است در دوران بارداری رخ دهد و بانوان در چنین شرایطی می توانند در کنار مصرف داروهای پزشک خود، این نوع عرق گیاهی را نیز استفاده کنند.

کلام آخر

عرقیات گیاهی از فواید بالایی برخوردار هستند بنابراین مصرف آنها برای درمان اکثر بیماری ها، بسیار توصیه شده است. هدف ما از تهیه این مقاله، معرفی برخی از عرقیات گیاهی مفید برای دوران بارداری و درمان اکثر بیماری های موجود در این دوران بود. امیدواریم که بامطالعه آن نهایت استفاده را برده باشید.

خواهشمندیم نظرات خود را درمورد مقاله فوق و مقالات قبلی سایت رازقی، در اختیار ما قرار دهید تا بتوانیم سطح علمی مقالات را ارتقا دهیم.

تعداد نظرات : 0