لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

ارده صبحانه ای غنی و کامل

ارده خاصیت گرما و انرژی بسیاری برای فرد داشته و از این جهت اغلب آن را در فصل زمستان استفاده می کنند. توصیه می شود افرادی که لاغر هستند و تمایل بسیاری به چاق شدن دارند، از ترکیب ارده و شیره استفاده کنند .همچنین ارده در تقویت قوای جنسی بسیار موثر بوده و بدین جهت علاوه بر خاصیت غذایی، خاصیت درمانی را نیز شامل می شود.

ارده را به دلیل خاصیت انرژی زا می توان در وعده های صبح صرف کرد و همچنین کودکان نیز می توانند در هنگام صبح بصورت وعده صبحانه حلوا ارده و یا ارده میل کنند و بدین ترتیب تا آخر روز از انرژی کافی برخوردار خواهند بود. همچنین مصرف ارده برای تقویت حافظه کودکان از سوی پزشکان و کارشناسان صنایع غذایی، به وفور سفارش شده است.

ارده و شیره به عنوان صبحانه یا میان وعده، بسیار کامل و پرانرژی است. این خوردنی شیرین با ذائقه افرادی که به طعم های شیرین علاقه ندارند همخوانی ندارد، زیرا پایه اصلی و طعم غالب این خوراکی کاملاً شیرین است.

کودکان و نوجوانان برای رشد خود نیازمند مواد مغذی بسیاری هستند. شیره انگور علاوه بر تامین کالری مورد نیاز ، مواد مغذی برای رشد بدن را نیز فراهم می کند. بنابراین مصرف ارده و شیره انگور را می توان در وعده های غذایی مخصوصا در صبحانه گنجاند.برخی از کودکان با کمبود آهن مواجه هستند که ارده و شیره خرما هر دو با وجود آهن به جبران کمبود آهن و کم خونی بدن کمک می کنند. در واقع اگر می خواهید یک صبحانه مقوی تهیه کنید، ارده و شیره برای کودکان انتخاب مناسبی خواهد بود.

به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف ارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آنها، باعث تقویت حافظه شان هم می شود.

ارده برای کاهش کلسترول و چربی خون

فشارخون و کلسترول دو معضل اساسی و دو قاتل خاموش در جامعه هستند. ارده خاصیت آنتی ترومبوتیک دارد؛ به زبانی ساده تر باعث جلوگیری از لخته شدن خون در بدن می شوند. همچنین ساختار ارده و شیره به صورتی است که سطح کلسترول خون را کاهش داده و با جریان بخشیدن به خون و جلوگیری از لخته شدن آن، فشارخون و ضربان قلب را نیز تنظیم می کند.(جهت خرید اینترنتی ارده کلیک کنید)

ارده برای تامین کلسیم

دانه های کنجد سبوس دار یعنی پوست نکنده منبع فوق العاده کلسیم محسوب می شود. می دانید که برای داشتن استخوان و دندان های سالم به این ماده ی معدنی نیاز فراوان داریم. از این گذشته کلسیم در انعقاد خون، کنترل فشار خون و انقباض عضلات نقش موثری دارد.

خاصیت اصلی انواع ارده، انرژی زا بودن آنهاست و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، بهترین غذا محسوب می شوند.

اما حواس تان باشد که این ماده به غیر از انرژی زا بودن، درصد بالایی کالری هم دارند و اگر شما فرد کم تحرکی هستید که روزانه بیش از ۲۰دقیقه پیاده روی منظم ندارید یا ورزش نمی کنید، بدانید که با خوردن این ماده مغذی، حتما چاقی و عوارض آن انتظارتان را می کشد.

کلام آخر:

در این مقاله قصد داشتیم شما را با خواص ارده به عنوان یک صبحانه کامل آشنا کنیم امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما عزیزان مفیده بوده باشد و با نظرات خود ما را در بالا بردن مقالات منتشتر شده از وبسایت رازقی یاری دهید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آیا خواص مصرف شیره انگور را در فصول سرد میدانید؟ دیدن کنید.

تعداد نظرات : 0