لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت گلاب طبیعی با گلاب صنعتی

گلاب، یکی از انواع عرقیات گیاهی پرخواص محسوب می گردد که سرشار از املاح مفیدی برای بدن است. این عرق گیاهی علاوه بر برخورداری از خواص خوراکی، حاوی خواص درمانی برای بدن افراد است؛ از این رو مصرف آن به تمامی افراد در سنین مختلف توصیه می گردد. اما متاسفانه برخی افراد سودجو به جای فروش گلاب اصل، نوع تقلبی و صنعتی آن را به فروش می رسانند که همین امر موجب عدم برخورداری افرد از خواص این عرق گیاهی می گردد. تقریبا نیمی از افراد توانایی تشخیص گلاب اصل از تقلبی را ندارند که در ادامه، به تفاوت گلاب تقلبی از اصل می پردازیم تا به آن ها در این زمینه، کمکی کرده باشیم. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه تفاوت بین گلاب اصل و تقلبی در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

تفاوت گلاب گیری طبیعی با صنعتی:

گلاب، یکی از عرقیات گیاهی محسوب می شود که از ترکیب آب با پر گل محمدی تولید می گردد.

برای تهیه ی گلاب از دو روش صنعتی و سنتی استفاده می شود؛

مراحل تولید گلاب طبیعی:

۱) ابتدا دیگ بزرگی را تهیه کرده و روی شعله قرار می دهند.

۲) سپس آب به همراه پر گل محمدی را داخل دیگ می ریزند.

۳) لوله ای باریک بین دیگ و پارچ قرار می دهند؛ بدین صورت که بخار ناشی از دیگ به طور مستقیم درون لوله رد شده و براثر سرد شدن به مایع تبدیل گردد. در نهایت به طور مستقیم داخل پارچ ریخته شود.

۴) گلاب ارگانیک و سنتی شما آماده می باشد.

مراحل تولید گلاب صنعتی:

برای عرق گیر گلاب، تمامی مراحل تهیه ی گلاب سنتی و ارگانیک انجام می شود. اما لازم است بدانید برای تهیه ی گلاب به روش صنعتی، از نوعی عصاره گیر یا اسانس گیر به عنوان جایگزین لوله ی باریک استفاده می نمایند که وظیفه ی آن ها، جداکردن اسانس(عطر) گلاب از بخار آن است. این روش، یکی از مهمترین تفاوت گلاب سنتی و صنعتی محسوب می گردد.

خصوصیات گلاب ارگانیک و اصل:

لازم است بدانید گلاب اصل و ارگانیک، از ویزگی هایی برخوردار است که عبارتند از:

• فاقد رسوب

• ظاهری شفاف و روشن

• طعم تلخ به میزان ناچیز

• برخورداری از بویی مطبوع و فاقد بوی ترشیدگی

روش تشخیص کیفیت گلاب طبیعی:

تفاوت زیادی میان کیفیت گلاب طبیعی و صنعتی وجود دارد؛ به طوری که گلاب های طبیعی براساس میزان گل محمدی که در آن ها استفاده شده است، طعم تلخی دارند. پس میتوان تلخی طعم گلاب را یکی از مهمترین گزینه ها در کیفیت آن دانست.

کلام آخر:

در اصل گلاب طبیعی اگر مدت زمان زیادی درب آن بسته باشد و سپس باز نمائید، از عطر و طعم خوبی برخوردار است و هیچکدام را طی گذر زمان از دست نخواهد داد؛ اما در صورتی که گلاب شما صنعتی باشد، نه تنها عطر و بوی خود را از دست می دهد، بلکه ظاهری شبیه به آب پیدا می کند. بهتر است برای خرید عرقیات گیاهی مثل گلاب، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید. همچنین میتوانید از خرید اینترنتی از وبسایت های معتبر مثل عرقیات رازقی، استفاده نمائید و از عرقیات ارگانیک و اصل بهره مند گردید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی تفاوت گلاب طبیعی و صنعتی بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت رازقی به منظور عرصه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر، در اختیار ما قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله طرز تهیه شیره کنجدی دیدن کنید.

تعداد نظرات : 0