لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

خواص جادویی انجیر و شیره انجیر برای سلامتی بدن

انجیر و شیره انجیر سرشار از خواص و فواید فوق العاده ای هستند که در این مقاله قصد داریم تنها به برخی از آنها بپردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. (جهت خرید شیره انجیر کلیک کنید)

خواص جادویی شیره انجیر بر بدن:

۱- مصرف و استفاده از عصاره و شیره انجیر باعث پیشگیری و کاهش بیماری های ناشی از رابطه جنسی می شود.

۲- انجیر و شیره انجیر از مقدار زیادی موکلیاژ برخوردار است که این امر باعث کاهش گلودرد خواهد شد همچنین مصرف آب طبیعی انجیر باعث تسکین و کاهش درد و استرس می شود.

۳- امروزه اکثر افراد مخصوصا افراد مسن در معرض ابتلا به بیماری آب مروارید قرار دارند که این امر به مرور زمان باعث از بین رفتن بینایی می شود. ما به چنین افرادی مصرف انجیر و شیره انجیر را بصورت روزانه توصیه می کنیم.

۴- مصرف شیره انجیر باعث پاکسازی کبد از هرگونه آلودگی می شود و در نتیجه سلامت و ایمنی بدن افزایش می یابد.

۵- انجیر و شیره انجیر حاوی مقدار زیادی فیبر است که باعث می شود انجیر همانند یک ملین طبیعی عمل کند. بنابراین مصرف این محصول باعث آسان شدن هضم غذا و نرم شدن مدفوع و در نتیجه جلوگیری از یبوست می شود.

تاثیرات بی نظیر انجیر و شیره انجیر بر روی عملکرد بدن:

۱) انجیر و شیره انجیر حاوی آنتی اکسیدان بسیاری می باشند بنابراین مصرف آن موجب کاهش فشار خون، از بین بردن رادیکال های آزاد بدن، جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی نیز می گردد.

۲) از مطمئن ترین روش ها برای افزایش سطح انرژی بدن، مصرف انجیر و شیره آن است. زیرا این محصول دارای کربوهیدرات و قند می باشد به همین دلیل باعث افزایش سطح انرژی بدن می شود.

۳) داشتن یک خواب خوب و راحت برای سلامتی امری مهم و ضروری است که متاسفانه عده ای از افراد، بدلیل نداشتن شرایط مناسب زندگی و یا نداشتن برنامه ریزی صحیح رژیم غذایی از آن بی نصیب هستند و از کم خوابی رنج می برند. شیره انجیر حاوی تریپتوفان اسید آمنه می باشد و ملاتونین تولید می کند که همین امر موجب افزایش خوابی راحت می شود.

۴) علاوه بر اینکه انجیر و شیره انجیر دارای آنتی اکسیدان هستند از مقدار زیادی مواد مغذی از جمله پتاسیم و منگز برخوردار می باشند. به همین دلیل مصرف آنها باعث از بین رفتن باکتری ، پیشگیری و کاهش بیماری ها و درنتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

کلام آخر

درمقاله فوق خواص و فواید شگفت انگیز میوه و شیره انجیر برای سلامتی بدن را ذکر کردیم تا به آن دسته از افراد کمی که از فواید آن بی اطلاع بوده و از مصرف آنها غافل هستند کمک کرده باشیم.

ضمنا لازم به ذکر است که این محصول از خواص جادویی دیگری نیز برخوردار است که در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت رازقی با ما در میان بگذارید تا با استفاده از آنها بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری را ارائه نماییم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله خواص شگفت انگیز گلاب برای در جوانسازی پوست ، دیدن فرمایید.

تعداد نظرات : 0