لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

شیره انجیر، شگفت انگیز ترین ماسک برای صورت

انجیر سرشار از خواص آنتی اکسیدان و فیبر است. از این رو عملکرد آن برای بدن، همچون یک مولتی ویتامین قوی می باشد. جالب است بدانید این میوه ی پر خاصیت ، نه تنها در عملکرد های بدن تاثیر دارد، بلکه در زیبایی پوست هم از نقش موثری برخوردار است. شیره ی انجیر، یکی از فرآورده های میوه انجیر به شمار می رود که با دیگر مواد مغذی ترکیب شده و خواص آن را افزایش می دهد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ماسک شیره ی انجیر و نقش موثر آن برای پوست در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.(جهت خرید شیره انجیر کلیک کنید)

ماسک شیره انجیر:

برای استفاده از ماسک شیره ی انجیر، نیاز نیست آن را با مواد دیگری مخلوط کنید . شیره ی انجیر به دلیل اینکه از مواد پروتئینی، ویتامینی و…برخوردار است ، به تنهایی برای پوست شما نقش موثری دارد. برای استفاده از ماسک شیره ی انجیر، مقداری از آن را به پوست صورتتان بزنید و به صورت دورانی همه ی قسمت های آن را ماساژ دهید. سپس بعد از۳۰الی۴۰دقیقه، با آب سرد آبکشی نمایید. استفاده روزانه از این ماسک، تاثیر فوق العاده ای برای شفافیت و زیبایی پوست شما دارد.

۵ خواص ماسک شیره ی انجیر:

شیره ی انجیر از خواص مغذی زیادی برخوردار است. بنابراین استفاده از آن به عنوان ماسک صورت، نیاز های پوست را تامین کرده و تاثیر زیادی در درمان اکثر بیماری های پوستی خواهد داشت .در ادامه به دیگر فواید ماسک شیره ی انگور می پردازیم:

۱)ترمیم پوست:

یکی از مشکلات پوستی که تقریبا نیمی از افراد از آن رنج می برند، وجود پوست های مرده می باشد. استفاده از ماسک شیره ی انجیر به دلیل دارا بودن آنزیم، فسفر، منیزیم، ویتامین B و کلسیم موجود در آن، موجب از بین رفتن سلول های مرده ی پوست شده و به پوست شادابی و طراوت می بخشد.

۲)رطوبت دهنده:

از دیگر خواص ماسک شیره ی انجیر، مرطوب کنندگی آن است. اگر از خشکی پوست صورت و لبهایتان رنج می برید، توصیه می شود از ماسک شیره انجیر استفاده کنید. استفاده مداوم از این ماسک، موجب افزایش تاثیر آن شده و به رطوبت پوست شما کمک خواهد کرد.

۳)مکمل ضد پیری:

استفاده از ماسک شیره انجیر، موجب جلوگیری از افتادگی پوست و برطرف کردن لکه های تیره پوستی می شود. شیره ی انجیر به دلیل اینکه دارای ویتامین هایE ,C می باشد، از بروز هرگونه مشکل پوستی جلوگیری می نماید. همچنین به دلیل مواد معدنی که دارد، موجب کلاژن سازی شده و از چروک شدن پوست جلوگیری می کند.

۴)درمان جوش و آکنه:

ماسک شیره انجیر برای از بین بردن جوش و آکنه های پوستی ، از نقش موثری برخوردار است ؛ از این رو برای از بین بردن سموم صورت ، می تواند بهترین ماسک به شمار رود.

۵)درمان بیماری های پوستی :

شیره ی انجیر از نقش موثری برای از بین بردن بیماری های پوستی نظیر اگزما ، پسوریازیس و….برخوردار است و برای درمان آن تاحد ممکن می تواند مفید واقع شود.

کلام آخر:

شیره انجیر مانند دیگر شیره های گیاهی از خاصیت های فراوانی برخوردار است و برای درمان اکثر بیماری ها، داروی شفا بخشی محسوب می شود. هدف ما ازتهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی خواص ماسک شیره ی انجیر در اختیار شما عزیزان بوده است . امیدواریم توانسته باشیم به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه مقالات منتشر شده از سایت رازقی در اختیار ما قرار دهید تا طبق نظرات و خواسته های شما به انتشار مقالات دیگر بپردازیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با عرقیات گیاهی مفید در دوران بارداری دیدن کنید.

تعداد نظرات : 0