لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

شیره خرما بهترین مکمل غذایی برای ورزش بدنسازی

شیره خرما یکی از مهمترین ماده های خوراکی است که حاوی فیبرهای طبیعی، ویتامین و مواد مغذی می باشد. همچنین دارای املاحی همچون کلسیم، منیزیم ، مس، فیبر، آهن و ….. است که برای بدن لازم می باشد. شیره خرما در تقویت و استحکام استخوان ها نقش مفیدی دارد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، به تاثیر شیره ی خرما در ورزش بدنسازی بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

استفاده از شیره خرما قبل از ورزش بدنسازی:

شیره خرما نوعی شیره ی گیاهی است که نقش موثری در افزایش انرژی بدن دارد. از این رو مصرف آن به همه ی افراد، توصیه میگردد. همچنین مصرف این شیره ی گیاهی برای ورزشکاران به ویژه کسانی که در رشته بدنسازی فعالیت می کنند، موثر واقع شده است و به عنوان نوعی مکمل، باید قبل و بعد از تمرینات مصرف شود.بهتر است بدانید وجود این عصاره ی ارزشمند در برنامه غذایی، نقش مهمی را ایفا می کند و برای سلامت بدن مفید است.

خواص مصرف شیره خرما در بدنسازی:

شیره خرما سرشار از مواد معدنی و ویتامین های لازم بدن می باشد؛ از این رو مصرف آن به عنوان نوعی منبع برای تامین انرژی ، قند و فیبر لازم برای بدن ضروری است. در ادامه به برخی از خواص این عصاره ی شگفت انگیز در زمینه ورزش بدنسازی می پردازیم:(جهت خرید شیره خرما کلیک کنید)

تامین کربوهیدرات مفید:

کربوهیدرات نقش مهمی در سوخت و ساز بدن دارد و در صورت نبود آن، بدن قادر به انجام حرکات سنگین ورزشی نخواهد بود. شیره خرما در تامین کربوهیدرات لازم بدن مفید واقع شده است. از این رو مصرف این شیره ی گیاهی ۳۰الی۴۰ دقیقه قبل از انجام تمرینات بدنسازی به بدنسازان توصیه می گردد.

– جلوگیری از گرفتگی عضلات هنگام ورزش بدنسازی:

تقریبا نیمی از ورزشکاران هنگام انجام فعالیت های ورزشی، دچار گرفتگی عضلات می شوند؛ زیرا هنگامی که به انجام فعالیت های ورزشی می پردازند، پتاسیم بدن کاهش یافته و عضلات دچار گرفتگی می شوند. از این رو مصرف شیره خرما قبل از شروع فعالیت ورزش یا بدنسازی توصیه می گردد.

– تامین طبیعی انسولین بدن:

عضلات ورزشکاران پس از انجام تمرینات ورزشی ، به انسولین نیازمند است. از این رو مصرف شیره ی خرما، علاوه بر تامین انرژی از دست رفته بدن، انسولین مورد نیاز عضلات را نیز تامین می نماید.

– نوعی قند طبیعی:

اکثر ورزشکاران هنگام انجام فعالیت های ورزشی، از وزنه استفاده می کنند؛ زیرا وزنه زدن نقشی مهمی در بدنسازی دارد. از این رو مصرف شیر موز با شیره خرما به انرژی بدن می افزاید و نوعی مکمل کمکی برا وزنه زدن محسوب می شود.

کلام آخر:

شیره ی خرما از خواص ارزشمندی برخوردار است و عللاوه بر این که نوعی مکمل ورزشی به شمار می رود، نقش موثری در عملکرد های بدن دارد. همچنین نوعی داروی شفا بخش برای درمان اغلب بیماری ها محسوب می شود.

قصد ما از تهیه ی مقاله فوق، معرفی نوعی مکمل ورزشی برای شما عزیزان بوده است.امیدواریم با مطالعه آن، اطلاعاتی در زمینه ی مکمل گیاهی شیره خرما برای ورزش بدنسازی به دست آروید و مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

خواهشمندیم نظرات وپیشنهادات خودرا در زمینه مقالات وب سایت رازقی در اختیار ما قرار دهید تا برای افزایش کیفیت مقالات منتشر شده ، به آن ها بپردازیم.

پیشنهاد مییکنیم از مقاله با مصرف شیره انجیر موه های سالمی داشته باشید دیدن فرمایید.

تعداد نظرات : 0