لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

شیره خرما، فوق العاده ترین جایگزین برای عسل در درمان زخم ها

شیره خرما حاوی تمام خواص میوه خرما می باشد. از مهم ترین خواص این محصول می توان به فسفر و آهن موجود در آن اشاره کرد. به همین دلیل مصرف آن در وعده صبحانه موجب فعال شدن سلول های عصبی و مانع از ایجاد کم خونی در بدن می شود. شیره خرما، باعث تسکین دردهای رماتیسمی، امراض شریانی و وریدی نیز می شود.(جهت خرید شیره خرما کلیک کنید)

در ادامه این مقاله قصد داریم به توضیح اینکه چرا شیره خرما مناسب ترین جایگزین برای عسل در درمان زخم ها می باشد و همچنین به برخی از مهمترین خواص این محصول بپردازیم؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

طبع شیره خرما:

طبع شیره خرما گرم و خشک می باشد. باتوجه به متفاوت بودن مزاج ها، بهترین روش برای مصرف آن جوشاندن شیره با سرکه می باشد که به محصول بدست آمده اصطاحا سرکه شیره می گویند.

طی تحقیقات صورت گرفته بر روی شیره خرما پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که شیره خرما دارای ترکیبات شیمیایی خاص و ضدباکتریایی در برابر بیماری ها می باشد.

چرا شیره خرما بهترین جایگزین برای عسل در درمان زخم ها می باشد؟

در برخی از کشورها از شیره خرما برای طبخ غذاهایی همچون مرغ و یا دسرهای مختلف استفاده می کنند. شیره خرما همچون خرمای رسیده از ترکیبات فنونی بسیاری برخوردار می باشد. ترکیبات فنونی در میوه هایی همچون انگور و شیره انگور نیز یافت می شوند ضمنا شیره انگور خاصیت آنتی اکسیدانی فراوانی دارد.

تاثیر خاصیت ضدباکتریایی شیره خرما نسبت به عسل در درمان زخم ها، بسیار سریع تر و مفیدتر است. البته باید در نظر داشت که شیره خرما مصنوعی از خاصیت ضدباکتری بسیار کمتری برخوردار است.

خواص شیره خرما:

شیره خرما سرشار از خواص گوناگون برای بدن و سلامتی می باشد که در اینجا قصد داریم تنها به برخی از آنها بپردازیم؛ با ما همراه باشید:

– شیره خرما همانند شیره انگور سرشار از انرژیست بنابراین در مواقعی که بدن نیاز به انرژی بیشتری دارد مصرف این دو شیره اکیدا توصیه می شود.

– مصرف انواع شیره جات نظیر شیره خرما توسط کودکان و دانش آموزان امری ضرروری می باشد. چرا که موجب تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری آنها می شود.

– اگر تمایل به چاق شدن ناحیه صورت خود دارید توصیه می کنیم از شیره خرما استفاده نمایید. البته اگر در طول روز تحرک زیادی ندارید نباید در مصرف آن زیاده روی کنید چراکه این امر موجب چاقی تمام نقاط بدن می شود.

– شیره خرما علاوه بر آهن، سرشار از پتاسیم و منگنز نیز می باشد.

کلام آخر

در مقاله فوق توضیح دادیم که چرا شیره خرما بهترین جایگزین برای عسل در درمان زخم ها می باشد همچنین به برخی دیگر از خواص آن پرداختیم. از شما سروران گرامی خواهشمندیم که نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت رازقی با ما درمیان بگذارید تا با بهره گرفتن از آنها بتوانیم خدمات بیشتر و ارزشمندتری را در اختیارتان قرار دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله مصرف شیره انگور با چه موادی مفید است و چه خواصی دارد؟ دیدن فرمایید

تعداد نظرات : 0